Informacje o konkursach

W bieżącym roku szkolnym nasza młodzież bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym Eko-Szkoła. Do projektu w języku angielskim przystąpili uczniowie klasy 2a sp, grupa Pani Prof. Joanny Perkowskiej-Whiley oraz grupy języka francuskiego Pani Prof. Anny Wawrzyniak. 

W marcu uczniowie stworzyli filmiki w języku francuskim o tematyce ekologicznej. W ogólnoszkolnym losowaniu na najlepszy filmik zwyciężyła uczennica Inga Matalińska z klasy 3a. Jej praca pt. "Protegeons notre terre" zdobyła największą ilość głosów.

Poniżej link do zwycięskiej pracy:

 https://biteable.com/watch/leadership-skills-tips-copy-2735060/f4bacc0b19b23e35c30ccfe21178c2ca

 

Pozostałe filmiki można podziwiać pod linkami:

2. "Prendre soin de l'environnement"      Zuzanna Staroń kl.2B 

 https://biteable.com/watch/prendre-soin-de-lenvironnement-2738094 

3. "Notre environnement en danger"      Jadzia Waszak kl.2B 

 https://biteable.com/watch/business-ad-copy-2739255  

4. "Comment es-tu ecolo?"      Zosia Osińska kl.2C

https://biteable.com/watch/my-fabulous-video-2740080

5. "Ce qui nuit gravement a l'environnement"       Wiktor Szczerbicki Kl. 2 B gim 

https://biteable.com/watch/my-first-video-2739535/361182ae96628ea20c577457c586296a 

6. "Les gestes verts pour sauver notre terre"      Aleksandra Wielechowska kl. 2a 

https://biteable.com/watch/aleksandra-wie-2a-2741718 

Serdecznie gratuluję ciekawych pomysłów. 

Anna Wawrzyniak

nauczyciel języka francuskiego

Informacje o konkursach

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie ogłoszonym z okazji Dnia Języka Ojczystego. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

A oto zwycięzcy:

I miejsce Weronika Wójcik i Jan Zdunek 2d sp

II miejsce Andrzej Grzywacz 2a sp

III miejsce Emilia Gogacz 2c sp

Mamy nadzieję, że uczestnictwo w nim było dla Was okazją do inspirującej zabawy oraz motywacją do dbania o jakość języka codziennego.

Jury również nie wałkoniło się 

A pokłosiem jego obrad jest poniższy mem …

mem "ile razy mówiłam.. nie mów "Dokładnie"

...oraz limeryk czy może raczej fraszka

Razu pewnego pychą podszyty,

belfer wydumał wprost wyśmienity

konkurs, co budzi w uczniach strapienia

i uruchamia manię tropienia,

cudzych językowych wpadek.

Wnet niejeden zna przypadek,

braku dbałości o ojczysty

i źródła migren polonisty...

Informacje o konkursach

wieża Eiffla, łuk triumfalny i luwr

 

W dniu 10 marca odbył się konkurs online w aplikacji Kahoot na temat zabytków Paryża pt. Czy znasz Paryż? Pytania konkursowe zostały opracowane na podstawie prezentacji uczniów klas drugich pogimnazjalnych i przeznaczony był dla wszystkich grup języka francuskiego.
Oto wyniki konkursu:
I miejsce Stanisław Szelhaus z kl. 2Cgim
II miejsce Aleksandra Krasieńko z kl. 3D
III miejsce Piotr Wieczorek z kl. 3D

Serdecznie gratuluję zwycięzcom!
organizator konkursu j. francuskiego

Anna Wawrzyniak
Informacje o konkursach

plakat przedstawia kontury administracyjne prawobrzeżnej Warszawy

Wierząc w ogromny potencjał edukacyjny formuły debaty oksfordzkiej postanowiliśmy zorganizować pierwszy turniej dedykowany szkołom z całej prawobrzeżnej Warszawy.

Program Turnieju:

Sobota 24.04
XIX LO im. Powstańców Warszawy I skład - XIX LO im. Powstańców Warszawy II skład
teza: Władze Warszawy powinny dokończyć budowę praskiej części obwodnicy śródmiejskiej.
8:30 losowanie stron  
9:30 debata
 
IV LO im. Mickiewicza I skład - VIII LO im. Władysława IV
teza: Władze Warszawy powinny aktywnie zabiegać o przyłączenie Ząbek do Warszawy.
11:00 losowanie stron
12:00 debata
 
IV LO im. Mickiewicza II skład - XLVII LO im. Wyspiańskiego
teza: Władze Warszawy powinny mieć swoją główną siedzibę w prawobrzeżnej części miasta.
13:30 losowanie stron
14:30 debata
 
Niedziela 25.04
I półfinał: Planowana trasa III linii metra jest optymalna dla mieszkańców Warszawy
8:30 losowanie stron  
9:30 debata
 
II półfinał: Gentryfikacja Pragi Północ przynosi więcej korzyści niż strat.
11:00 losowanie stron 
12:00 debata
 
Finał: Prawy brzeg to gorsza część miasta.
13:30 losowanie stron
14:30 debata
 
16:00 podsumowanie turnieju

 Serdecznie zapraszamy do obserwowania. Linki do debat pojawią się dzień przed turniejem na naszej stronie internetowej/

Dyrekcja i nauczyciele

XIX LO im. Powstańców Warszawy w Warszawie

Regulamin

Formularz zgłoszeniowy

Karta sędziowska

Informacje o konkursach

dzienjezyka

W taką zimę lepiej nie ruszać się z mieszkania. Co robić w domu? Zaparzyć herbatę, najlepiej z imbirem i sokiem pomarańczowym, a następnie zasiąść przed kartką papieru lub ekranem komputera i uruchomić wyobraźnię….

Uwaga konkurs!

Chcemy zachęcić Was do dbania o jakość języka ojczystego . Rozbudzić w Was świadomość wagi kultury słowa i przekonać , że warto pracować nad estetyką słowa - zwłaszcza mówionego.

Możecie uczcić obchody Dnia Języka Ojczystego, tworząc oryginalny , nieszablonowy utwór lub pracę, np. na temat pożytków płynących z posługiwania się poprawną polszczyzną bądź trudności, na jakie natrafiacie na co dzień, albo savoire-vivre’u językowego

Forma : dowolna (zaskoczcie nas!)

literacka/ paraliteracka - może to być np. rymowanka, limeryk, wierszyk – łamaniec językowy

graficzna / mem, GIF, animacja itp.

audio w formie podcastu

Zasady:

nie tolerujemy jedynie wulgaryzmów i chwastów językowych oraz plagiatów! Liczymy na Waszą kreatywność, nie krępujemy Waszej wyobraźniJ

Terminy : prace przyjmujemy do 25 II (na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) ogłoszenie wyników nastąpi w pierwszym tygodniu marca

Zwycięzca zostanie wyłoniony na podstawie kreatywności, wartości estetycznej i merytorycznej zgłoszonej pracy, a także jej zgodności z treścią zadania konkursowego. Najlepsze prace zostaną opublikowane na stronie szkoły. Zwycięzcy przypadnie w udziale towarzyski splendor , podziw i uznanie oraz gra planszowa J

Gorąco zapraszamy !

Informacje o konkursach

lemoniada

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie czytelniczym LEMONIADA 2021, oraz konkursie LITERACKIM „LEM 2021” na opowiadanie inspirowane twórczością Lema .     

  Szczegóły na www.roklema.pl/wydarzenia

…Ogłasza się wszem i wobec, że w galaktyce zwanej Drogą Mleczną (kosmiczny GPS: Ramię Oriona, Bąbel Lokalny, gwiazda Słońce, planeta Ziemia) odbędzie się Konkurs ze znajomości dzieła „Niezwyciężony” autorstwa człowieka Stanisława Lema (określanego przez Ziemian jako Wielki Mędrzec i Wielki Pisarz)… W Konkursie może wziąć udział każda istota zamieszkująca Wszechświat, która spełni warunki niniejszego Regulaminu. Organizator dopuszcza uczestników z wszechświatów równoległych, lecz nie odpowiada za trudności związane z transportem. Organizator ostrzega (zwłaszcza Damy) przed relatywnie sporym, niestety, wzrostem masy, który towarzyszy podróżom z prędkościami przyświetlnymi – ale i podkreśla, że wtedy czas płynie wolniej, więc uroda pozostaje młodzieńcza!

Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema zapraszana na Konkurs ze znajomości dzieła „Niezwyciężony” autorstwa Stanisława Lema. Polecamy!

Informacje o konkursach

na górnym zdjęciu widać występującą grupę teatralną. Na dolnym zdjęciu po lewej stronie widać recytującą parę. Na dolnym zdjęciu po prawej stronie widać recytującą solistkę

W środę 7 października, w Centrum Promocji Kultury, odbyła się gala 2. edycji Międzyszkolnego Konkursu Testament poległych.      

Na uroczystości gościliśmy dyrektora XIX LO p.Mariusza Łagockiego, uczniów klas humanistycznych – klasy 1 i 3 B oraz zwycięzców, którym nagrody wręczył przewodniczący jury Wawrzyniec Kostrzewski ( scenarzysta i reżyser teatralny).   W pierwszej części wystąpili wszyscy laureaci nagrodzeni w obu kategoriach : recytacja i inscenizacja poetycka.  Następnie zebrani goście obejrzeli spektakl Idziemy po ciszę w wykonaniu Trupy Teatralnej Meandry. Zespół tworzą  nasi uczniowie i absolwenci pod opieką p. Małgorzaty Kmiecińskiej.                               

W ten sposób uczciliśmy 76. rocznicę Powstania Warszawskiego i naszych Patronów.

Informacje o konkursach

na zdjęciu widać recytujące uczennicedsc01181

W 76. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego i powołania do życia naszego Liceum, Międzyszkolny Konkurs Recytatorski „Testament poległych”, odbył się po raz drugi. W ten artystyczny sposób uczciliśmy naszych Patronów. Jesteśmy przekonani, że recytacje i krótkie inscenizacje poetyckie stały się źródłem wzruszeń i refleksji zarówno dla uczestników, jak i jurorów.

Jury konkursu wyłoniło laureatów w 2 kategoriach : indywidualnej – recytacja i zespołowej – inscenizacja poetycka. : Przewodniczący - Wawrzyniec Kostrzewski (reżyser i scenarzysta teatralny i telewizyjny) wiceprzewodnicząca - Agnieszka Gozdyra ( dziennikarka TV Polsat) członkowie - Magdalena Ciechomska , Małgorzata Kmiecińska i Izabela Wieraszka ( nauczycielki XIX LO)

W kategorii recytacja:

I miejsce

Przemysław Tworek - XLVII LO im. Stanisława Wyspiańskiego

II miejsce

Zuzanna Kochańska - XIX LO im. Powstańców Warszawy

III miejsce

Natalia Mordecka - XLVII LO im. Stanisława Wyspiańskiego

W kategorii zespołowej:

I miejsce

Magdalena Hirsch, Paulina Rozwarska i Robert Dziadura - XIX LO im. Powstańców Warszawy

II miejsce

Ewa Motoszko i Sebastian Lato - XIX LO im. Powstańców Warszawy

III miejsce

Weronika Seroczyńska i Dominik Pawlak - XIX LO im. Powstańców Warszawy

Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy a laureatom gratulujemy! Zapraszamy laureatów wraz z opiekunami na uroczystą galę do Centrum Promocji Kultury przy ul. Podskarbińskiej 2, która odbędzie się 7 października o godz.12.00.

Informacje o konkursach

dzienjezykaojczystego

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to święto obchodzone 21 lutego, ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Upamiętnia tragiczne wydarzenia, które miały miejsce w Dhace w Bangladeszu. Podczas pokojowej demonstracji 21 lutego 1952 roku zginęło pięciu studentów domagających się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego.

Data ta ma także przypominać o różnorodności językowej, o tym, iż język to najpotężniejsze narzędzie ochrony i rozwoju wspólnego dziedzictwa kulturowego ludzkości. Obchody święta zwracają uwagę na potrzebę troski o język ojczysty, jego promocję, ochronę różnorodności językowej jako źródła dziedzictwa kulturowego. Podstawowym przesłaniem Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego jest zwiększanie świadomości znaczenia języka i kultury, budowanie porozumienia ponad podziałami, pokoju oraz dbałości o wspólne działania oparte na zrozumieniu, tolerancji i dialogu. To również dbałość o naszą historię i tożsamość. Z okazji tego Dnia odbył się w naszej szkole konkurs. Na śmiałków chcących się zmierzyć z niełatwym językiem polskim, przez 4 kolejne dni, czekały w bibliotece szkolnej zestawy zabaw ,ćwiczeń i zadań do rozwiązania. Każdy dzień poświęcony był innej tematyce (dzień leksyki, frazeologii, kultury języka i dzień literacki).

Jury konkursu wyłoniło zwycięzców:

I miejsce Filip Walicki kl.3b (31/47 pkt)

II miejsce Weronika Strzembosz 3d (27/47pkt)

III miejsce Aleksandra Krasieńko 2d (20/47pkt)