Projekty / Koła

logo projektu - otwarta książka z aureolą

Szanowni Państwo!

W ramach olimpiady “Zwolnieni z teorii” realizujemy projekt “(NIE)straszne lektury”, w którym wraz z zabawnymi ilustracjami pokażemy, że lektury potrafią być ciekawe, a do tego przekazują naprawdę ważne wartości.

Działamy na instagramie i na blogu. Zapraszamy też na naszego facebooka!

Ewa Motoszko i Joanna Wachowicz z klasy 2a

wraz z opiekunem Panią Prof. Anną Wawrzyniak

https://niestraszne-lektury.blogspot.com/

https://www.instagram.com/niestraszne_lektury/?hl=pl

https://www.facebook.com/NIEstraszne-lektury-107041984764560/

Projekty / Koła

cztery zdjęcia ukazujące pary aktorów w trakcie przygotowań do spektaklu i samego spektaklu
Tematem spektaklu były relacje damsko-męskie, które zawsze budzą emocje , bywają przedmiotem żartów i tematem  badań naukowych.  My potraktowaliśmy je z przymrużeniem oka. Nie daliśmy gotowej recepty, jak sobie radzić w tej "walce płci ", ale z humorem podpowiedzieliśmy . Bo jak kobiety i mężczyźni mogą rozumieć się nawzajem, skoro pragną zupełnie różnych rzeczy? Mężczyzna potrzebuje ... kobiety, a kobieta ... mężczyzny.   Zamieszczamy dla porównania kilka zdjęć - z próby  i  z występu.
Małgorzata Kmiecińska
Projekty / Koła

okrokodzdrowia

Szanowni Państwo!

Zwracamy się z prośbą o wpłatę pieniędzy na zbiórkę. Tworzymy projekt w ramach olimpiady „Zwolnieni z teorii”. Nasz projekt nazywa się „O krok od pełni zdrowia” i jego celem jest uświadomienie młodzieży, jak ważne jest zdrowe odżywianie i sport. Dodatkowo chcemy zwrócić uwagę na problem środowiska i przekazać młodym ludziom wiedzę, jak o nie zadbać. Odbiorcami tej akcji są nasi rówieśnicy. Za zebrane w trakcie zbiórki pieniądze kupimy: statyw, gimbal i plugin elementor Pro. Wszystkie te urządzenia posłużą do robienia zdjęć, które wykorzystamy w kampanii edukacyjnej na blogu oraz Instagramie. Jeżeli zainteresował Państwa nasz projekt zapraszamy na instagrama https://www.instagram.com/okrokodpelnizdrowia_/

Dziękujemy za każdą pomoc :)

Oliwia Pazio, Zofia Mitrzak i Agata Zgutka z kl. 2A Sp oraz Jerzy Wieczorek z IV LO. im. Adama Mickiewicza w Warszawie wraz z opiekunem Panią Prof. Anną Wawrzyniak.

ZBIÓRKA:                 https://allegrolokalnie.pl/zbiorka/o-krok-od-pelni-zdrowia

Projekty / Koła

plakat ukazuje dłoń sięgającą po jabłko

Mimo pandemii sztuka żyje. I to jest dobra wiadomość. Ale jest jeszcze lepsza. Trupa Teatralna Meandry zaprasza 20.03 (sobota) onilne o g.19.00 na spektakl "Adam i Ewa, czyli jak to rozwiązać". 
Wzięliśmy udział w Praskich Dniach Teatru zorganizowanych przez Radę i Zarząd Dzielnicy Praga-Północ.
Przegląd trwa od 8.03. Obejrzeć można różnorodne w formie i treści spektakle.
Zachęcamy i zapraszamy.
Meandry

link do spektakli: http://www.facebook.com/UrzadDzielnicyPragaPolnoc

praskie dni teatru

Projekty / Koła

image002

Uczniowie dwóch klas drugich XIX Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Warszawy 16 i 19 października br. odbyli pierwsze lekcje dotyczące ubezpieczeń społecznych. Nauczycielka podstaw przedsiębiorczości Pani Anna Wawrzyniak zaprosiła przedstawiciela II O/ZUS w Warszawie do przeprowadzenia lekcji wprowadzającej w naszą tematykę.

Lekcja, pierwotnie planowana bezpośrednio w szkole, została ze względu na ograniczenia epidemiczne przeniesiona do Internetu. Nie przeszkodziło to uczniom aktywnie uczestniczyć w zajęciach i z dużym zaangażowaniem odpowiadać na pytania quizu. Kolejne w ramach projektu "Lekcje z ZUS" planowane są w listopadzie, aby uczniowie w pełni przygotowali się do Olimpiady. Prelegentem z ramienia ZUS był Romuald Krasowski, koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji.

W lekcjach brały udział klasy 2A SP i 2B SP. Najaktywniejszymi osobami były: Hanna Bańkowska i Daniel Kapisz z klasy 2A SP oraz Elsa Mangot z klasy 2B SP.

Projekty / Koła

na zdjęciu w lewym górnym rogu widać osoby nagrodzone. Na zdjęciu w lewym dolnym rogu są trzy uczennice rozwiązujące zadania. Środkowe zdjęcie przedstawia dwie osoby skanujące telefonami kody qr na drzwiach do sali. Zdjęcie w prawym górnym rogu przedstawia slajd z aplikacji kahoot!. Zdjęcie w prawym dolnym rogu przedstawia torby z nagrodami.

W ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków w dniach 23.09-30.09 2020 r. kilka grup językowych wzięło udział w lekcjach on-line pt.:

1. Łotewski na dobry początek.

2. Język w czaso-przestrzeni, czyli tajemnice języka czeskiego i czeskiego języka migowego.

3. Rumuni i ich sąsiedzi. Kilka słów o "łacińskiej wyspie" (...).

Ponadto przeprowadziliśmy dwa konkursy językowe dla całej społeczności szkolnej: Konkurs językowy z kodami QR i quiz Kahoot.

Cieszymy się, że oba konkursy spotkały się z dużym zainteresowaniem. Mamy nadzieję, że zorganizowane wydarzenia pobudziły ciekawość językową uczniów.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach.

Koordynator Projektu

Pani prof. Anna Wawrzyniak przy współpracy z panią prof. Dorotą Narowską

Projekty / Koła

sadzimy
W ostatnich dniach nasi uczniowie wzięli udział w ogólnopolskiej akcji #sadziMY 2020.
Otrzymaliśmy od Lasów Państwowych sadzonki drzew liściastych. Uczniowie klasy 2a posadzili w sumie 6 drzewek: 4 lipy i 2 czereśnie.
Mamy nadzieję, że w przyszłości wyrosną na dorodne drzewa i upiększą teren szkoły. A. Wawrzyniak i J. Perkowska-Whiley..
 
Projekty / Koła

89470276 494835931192655 2611330989162496000 n

W roku 2019/2020 nasza szkoła uczestniczyła w międzynarodowym projekcie humanitarno-edukacyjnym Face to Face with the World.  Celem i założeniem tego projektu jest poznanie rówieśników ze szkoły w Afryce lub Azji, poprzez lekcje on-line. Często są tam dzieci i młodzież bardzo doświadczona przez los, zmagająca się z problemami wojny, głodu, braku dostępu do edukacji. Nie każde dziecko ma zaspokojone swoje podstawowe potrzeby. Te lekcje uczą tolerancji, zrozumienia, empatii i życzliwości do drugiego człowieka. Uczymy się doceniać to, co mamy.

Klasa 1dg nawiązała kontakt i poznała rówieśników z Kamerunu. Obie strony czerpały z tego radość, zyskaliśmy nowe doświadczenie. Dowiedzieliśmy się jak wygląda szkoła w Afryce, jakie są warunki do życia i nauki.  Wspieraliśmy naszych nowych przyjaciół w trudnych chwilach – kiedy akty terroru i okrucieństwa wyganiały ich z domów. Opowiadaliśmy im o naszej szkole, o Powstaniu Warszawskim, o Jubileuszu, o Polsce, o naszych tradycjach i zabytkach…. Chcielibyśmy kontynuować projekt, nie tylko poprzez lekcje on-line…. Jako wyraz uznania nasza szkoła otrzymała tytuł : "Szkoła zmieniająca świat", a Pan Dyrektor: "Nauczyciel zmieniający świat".

Obecnie kontakt z Kamerunem jest bardzo utrudniony, z powodu pandemii szkoły zostały zamknięte. Z ogromnym niepokojem śledzimy doniesienia o rozwijającej się sytuacji. Jak tylko będzie to możliwe wrócimy do naszych lekcji on-line. Mamy nadzieję, że ciąg dalszy nastąpi…

Projekty / Koła

kamerun 3

26 lutego klasa 1Dg odbyła lekcję on-line z Kamerunem. Pojawiły się problemy techniczne, ale udało się nam pokazać zdjęcia różnych miejsc i zabytków Polski, o których opowiadaliśmy, a następnie przesyłaliśmy ich opisy. Pod koniec lekcji przesłaliśmy również kilka zadań matematycznych.
Obecnie sytuacja w Kamerunie jest bardzo napięta z uwagi na konflikt między anglojęzyczną a francuskojęzyczną częścią kraju.

Projekty / Koła

kamerun2

Dzisiaj uczniowie naszej szkoły z klasy 1dg ponownie spotkali się na lekcji on-line z młodzieżą z Kamerunu.  Tym razem opowiadaliśmy  im o świątecznych zwyczajach w Polsce. Uczyliśmy Kameruńczyków jak wymawiać podstawowe słowa  w języku polskim: tak, nie, dzień dobry, dziękuję, proszę. Było przy tym dużo radości i śmiechu. Oni z kolei opowiedzieli nam trochę o Kamerunie. Są tam dwa oficjalne języki: francuski i angielski. Niestety francuskojęzyczna enklawa rywalizuje z angielskojęzyczną, co skutkuje konfliktami, brakiem pokoju i stabilizacji w regionie. Na koniec złożyliśmy sobie życzenia i śpiewaliśmy kolędy.