Projekty / Koła

logo instytutu romanistyki UW

W roku szkolnym 2020/21 grupy z języka francuskiego oraz klasy zainteresowane historią i wiedzą o kulturze Francji skorzystały z wykładów on-line zorganizowanych przez Instytut Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Uczestniczyły one w  następujących zajęciach:

  1. lekcji przeprowadzonej przez dr Sébastien Ducourtioux pt. "Krótkie historie  z  wielkiej  Historii: między Francją a Polską".
  2. wykładu dr Dariusza Krawczyka pt. "Nocne życie świateł".
  3. lekcji dr Wandy Fijałkowskiej pt. "Jak oddać po polsku następstwo czasów?".

Mamy nadzieję, że tak ciekawe wykłady będą kontynuowane przez Instytut Romanistyki UW w następnych latach.

Anna Wawrzyniak 

Projekty / Koła

logo projektu - otwarta książka z aureolą

Szanowni Państwo!

W ramach olimpiady “Zwolnieni z teorii” realizujemy projekt “(NIE)straszne lektury”, w którym wraz z zabawnymi ilustracjami pokażemy, że lektury potrafią być ciekawe, a do tego przekazują naprawdę ważne wartości.

Działamy na instagramie i na blogu. Zapraszamy też na naszego facebooka!

Ewa Motoszko i Joanna Wachowicz z klasy 2a

wraz z opiekunem Panią Prof. Anną Wawrzyniak

https://niestraszne-lektury.blogspot.com/

https://www.instagram.com/niestraszne_lektury/?hl=pl

https://www.facebook.com/NIEstraszne-lektury-107041984764560/

Projekty / Koła

cztery zdjęcia ukazujące pary aktorów w trakcie przygotowań do spektaklu i samego spektaklu
Tematem spektaklu były relacje damsko-męskie, które zawsze budzą emocje , bywają przedmiotem żartów i tematem  badań naukowych.  My potraktowaliśmy je z przymrużeniem oka. Nie daliśmy gotowej recepty, jak sobie radzić w tej "walce płci ", ale z humorem podpowiedzieliśmy . Bo jak kobiety i mężczyźni mogą rozumieć się nawzajem, skoro pragną zupełnie różnych rzeczy? Mężczyzna potrzebuje ... kobiety, a kobieta ... mężczyzny.   Zamieszczamy dla porównania kilka zdjęć - z próby  i  z występu.
Małgorzata Kmiecińska
Projekty / Koła

okrokodzdrowia

Szanowni Państwo!

Zwracamy się z prośbą o wpłatę pieniędzy na zbiórkę. Tworzymy projekt w ramach olimpiady „Zwolnieni z teorii”. Nasz projekt nazywa się „O krok od pełni zdrowia” i jego celem jest uświadomienie młodzieży, jak ważne jest zdrowe odżywianie i sport. Dodatkowo chcemy zwrócić uwagę na problem środowiska i przekazać młodym ludziom wiedzę, jak o nie zadbać. Odbiorcami tej akcji są nasi rówieśnicy. Za zebrane w trakcie zbiórki pieniądze kupimy: statyw, gimbal i plugin elementor Pro. Wszystkie te urządzenia posłużą do robienia zdjęć, które wykorzystamy w kampanii edukacyjnej na blogu oraz Instagramie. Jeżeli zainteresował Państwa nasz projekt zapraszamy na instagrama https://www.instagram.com/okrokodpelnizdrowia_/

Dziękujemy za każdą pomoc :)

Oliwia Pazio, Zofia Mitrzak i Agata Zgutka z kl. 2A Sp oraz Jerzy Wieczorek z IV LO. im. Adama Mickiewicza w Warszawie wraz z opiekunem Panią Prof. Anną Wawrzyniak.

ZBIÓRKA:                 https://allegrolokalnie.pl/zbiorka/o-krok-od-pelni-zdrowia

Projekty / Koła

plakat ukazuje dłoń sięgającą po jabłko

Mimo pandemii sztuka żyje. I to jest dobra wiadomość. Ale jest jeszcze lepsza. Trupa Teatralna Meandry zaprasza 20.03 (sobota) onilne o g.19.00 na spektakl "Adam i Ewa, czyli jak to rozwiązać". 
Wzięliśmy udział w Praskich Dniach Teatru zorganizowanych przez Radę i Zarząd Dzielnicy Praga-Północ.
Przegląd trwa od 8.03. Obejrzeć można różnorodne w formie i treści spektakle.
Zachęcamy i zapraszamy.
Meandry

link do spektakli: http://www.facebook.com/UrzadDzielnicyPragaPolnoc

praskie dni teatru

Projekty / Koła

image002

Uczniowie dwóch klas drugich XIX Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Warszawy 16 i 19 października br. odbyli pierwsze lekcje dotyczące ubezpieczeń społecznych. Nauczycielka podstaw przedsiębiorczości Pani Anna Wawrzyniak zaprosiła przedstawiciela II O/ZUS w Warszawie do przeprowadzenia lekcji wprowadzającej w naszą tematykę.

Lekcja, pierwotnie planowana bezpośrednio w szkole, została ze względu na ograniczenia epidemiczne przeniesiona do Internetu. Nie przeszkodziło to uczniom aktywnie uczestniczyć w zajęciach i z dużym zaangażowaniem odpowiadać na pytania quizu. Kolejne w ramach projektu "Lekcje z ZUS" planowane są w listopadzie, aby uczniowie w pełni przygotowali się do Olimpiady. Prelegentem z ramienia ZUS był Romuald Krasowski, koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji.

W lekcjach brały udział klasy 2A SP i 2B SP. Najaktywniejszymi osobami były: Hanna Bańkowska i Daniel Kapisz z klasy 2A SP oraz Elsa Mangot z klasy 2B SP.

Projekty / Koła

na zdjęciu w lewym górnym rogu widać osoby nagrodzone. Na zdjęciu w lewym dolnym rogu są trzy uczennice rozwiązujące zadania. Środkowe zdjęcie przedstawia dwie osoby skanujące telefonami kody qr na drzwiach do sali. Zdjęcie w prawym górnym rogu przedstawia slajd z aplikacji kahoot!. Zdjęcie w prawym dolnym rogu przedstawia torby z nagrodami.

W ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków w dniach 23.09-30.09 2020 r. kilka grup językowych wzięło udział w lekcjach on-line pt.:

1. Łotewski na dobry początek.

2. Język w czaso-przestrzeni, czyli tajemnice języka czeskiego i czeskiego języka migowego.

3. Rumuni i ich sąsiedzi. Kilka słów o "łacińskiej wyspie" (...).

Ponadto przeprowadziliśmy dwa konkursy językowe dla całej społeczności szkolnej: Konkurs językowy z kodami QR i quiz Kahoot.

Cieszymy się, że oba konkursy spotkały się z dużym zainteresowaniem. Mamy nadzieję, że zorganizowane wydarzenia pobudziły ciekawość językową uczniów.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach.

Koordynator Projektu

Pani prof. Anna Wawrzyniak przy współpracy z panią prof. Dorotą Narowską

Projekty / Koła

sadzimy
W ostatnich dniach nasi uczniowie wzięli udział w ogólnopolskiej akcji #sadziMY 2020.
Otrzymaliśmy od Lasów Państwowych sadzonki drzew liściastych. Uczniowie klasy 2a posadzili w sumie 6 drzewek: 4 lipy i 2 czereśnie.
Mamy nadzieję, że w przyszłości wyrosną na dorodne drzewa i upiększą teren szkoły. A. Wawrzyniak i J. Perkowska-Whiley..
 
Projekty / Koła

89470276 494835931192655 2611330989162496000 n

W roku 2019/2020 nasza szkoła uczestniczyła w międzynarodowym projekcie humanitarno-edukacyjnym Face to Face with the World.  Celem i założeniem tego projektu jest poznanie rówieśników ze szkoły w Afryce lub Azji, poprzez lekcje on-line. Często są tam dzieci i młodzież bardzo doświadczona przez los, zmagająca się z problemami wojny, głodu, braku dostępu do edukacji. Nie każde dziecko ma zaspokojone swoje podstawowe potrzeby. Te lekcje uczą tolerancji, zrozumienia, empatii i życzliwości do drugiego człowieka. Uczymy się doceniać to, co mamy.

Klasa 1dg nawiązała kontakt i poznała rówieśników z Kamerunu. Obie strony czerpały z tego radość, zyskaliśmy nowe doświadczenie. Dowiedzieliśmy się jak wygląda szkoła w Afryce, jakie są warunki do życia i nauki.  Wspieraliśmy naszych nowych przyjaciół w trudnych chwilach – kiedy akty terroru i okrucieństwa wyganiały ich z domów. Opowiadaliśmy im o naszej szkole, o Powstaniu Warszawskim, o Jubileuszu, o Polsce, o naszych tradycjach i zabytkach…. Chcielibyśmy kontynuować projekt, nie tylko poprzez lekcje on-line…. Jako wyraz uznania nasza szkoła otrzymała tytuł : "Szkoła zmieniająca świat", a Pan Dyrektor: "Nauczyciel zmieniający świat".

Obecnie kontakt z Kamerunem jest bardzo utrudniony, z powodu pandemii szkoły zostały zamknięte. Z ogromnym niepokojem śledzimy doniesienia o rozwijającej się sytuacji. Jak tylko będzie to możliwe wrócimy do naszych lekcji on-line. Mamy nadzieję, że ciąg dalszy nastąpi…

Projekty / Koła

kamerun 3

26 lutego klasa 1Dg odbyła lekcję on-line z Kamerunem. Pojawiły się problemy techniczne, ale udało się nam pokazać zdjęcia różnych miejsc i zabytków Polski, o których opowiadaliśmy, a następnie przesyłaliśmy ich opisy. Pod koniec lekcji przesłaliśmy również kilka zadań matematycznych.
Obecnie sytuacja w Kamerunie jest bardzo napięta z uwagi na konflikt między anglojęzyczną a francuskojęzyczną częścią kraju.