Wyniki konkursu "O modzie na wschodzie"
Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół Filologii Słowiańskiej KUL zorganizowało konkurs "O modzie na Wschodzie" skierowany do uczniów klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych. Zadaniem było nagrać filmik, w którym uczestnicy w języku rosyjskim opiszą przygotowany przez siebie strój inspirowany szeroko pojętym wschodem. Wpłynęło do nas siedem zgłoszeń. Wszystkie prace oglądaliśmy z wielką przyjemnością - pomysłowość młodzieży nie ma granic, również rozpiętość inspiracji była szeroka - od mitologii słowiańskiej po stalkerów i bikiniarzy. Jury w składzie członków Stowarzyszenia i pracowników Filologii Słowiańskiej KUL przedstawia laureatów: I miejsce ex-aequo: Paulina Rawska z klasy 2ag"Matrioszka" Szymon Papiewski i Adrian Pawłowski "Stalker" II miejsce Maria Możdżeń "Mokosz" Serdecznie gratulujemy! Z laureatami skontaktujemy się w najbliższym czasie drogą mailową, zaś wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenie o udziale w konkursie.
INSTYTUT ROMANISTYKI UW - WYKŁADY ON-LINE
W roku szkolnym 2020/21 grupy z języka francuskiego oraz klasy zainteresowane historią i wiedzą o kulturze Francji skorzystały z wykładów on-line zorganizowanych przez Instytut Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Uczestniczyły one w następujących zajęciach:
- lekcji przeprowadzonej przez dr Sébastien Ducourtioux pt. "Krótkie historie z wielkiej Historii: między Francją a Polską".
- wykładu dr Dariusza Krawczyka pt. "Nocne życie świateł".
- lekcji dr Wandy Fijałkowskiej pt. "Jak oddać po polsku następstwo czasów?".
Mamy nadzieję, że tak ciekawe wykłady będą kontynuowane przez Instytut Romanistyki UW w następnych latach.
Anna Wawrzyniak
Drabina Rozwoju Liderów
Miło nam poinformować, że nasza szkoła przystąpiła do projektu „Drabina Rozwoju Liderów” w ramach współpracy z Fundacją „DRABINA ROZWOJU”. Projekt jest współfinansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, przekazanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Celem realizacji Projektu: „Drabina Rozwoju Liderów” jest przygotowanie i uruchomienie sieci wsparcia rówieśniczego w zakresie wzmacniania i ochrony zdrowia psychicznego i przeciwdziałania zachowaniom autodestrukcyjnym wśród dzieci i młodzieży.
W ramach projektu powstała platforma psychoedukacyjna, w ramach której uczniowie będą mogli skorzystać z konsultacji on-line specjalistów oraz znaleźć ciekawe materiały dotyczące pomocy psychologicznej. Powstała też bezpłatna aplikacja dla uczniów, która będzie miała za zadanie rozwijać u użytkowników obszary związane z kompetencjami psychospołecznymi. Do aplikacji będą logować się uczniowie zainteresowani pogłębianiem swojej wiedzy psychologicznej.
Zespół psychologiczno-pedagogiczny XIX LO
Dzień otwarty
Życzenia świąteczne
“(NIE)straszne lektury”
Szanowni Państwo!
W ramach olimpiady “Zwolnieni z teorii” realizujemy projekt “(NIE)straszne lektury”, w którym wraz z zabawnymi ilustracjami pokażemy, że lektury potrafią być ciekawe, a do tego przekazują naprawdę ważne wartości.
Działamy na instagramie i na blogu. Zapraszamy też na naszego facebooka!
Ewa Motoszko i Joanna Wachowicz z klasy 2a
wraz z opiekunem Panią Prof. Anną Wawrzyniak
https://niestraszne-lektury.blogspot.com/
https://www.instagram.com/niestraszne_lektury/?hl=pl
https://www.facebook.com/NIEstraszne-lektury-107041984764560/
Ranking XXX - lecia liceów warszawskich
Niezmiernie miło nam poinformować, że nasza szkoła znalazła się w gronie 30 najlepszych liceów warszawskich w jubileuszowym rankingu XXX - lecia ogłoszonym przez Perspektywy.
Meandry na Praskich Dniach Teatru

Nasi Uczniowie w kolejnym etapie olimpiady Zwolnieni z teorii
Mamy przyjemność poinformować, że uczniowie z naszej szkoły: Ewa Motoszko, Joanna Wachowicz, Agata Paczkowska, Aleksandra Wach, Maria Sasimowska, Matylda Kaczkan, Oliwia Pazio, Zofia Mitrzak, Agata Zgutka, przeszli do kolejnego etapu Olimpiady projektów społecznych Zwolnieni z Teorii. |