Informacje o konkursach

W bieżącym roku szkolnym nasza młodzież bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym Eko-Szkoła. Do projektu w języku angielskim przystąpili uczniowie klasy 2a sp, grupa Pani Prof. Joanny Perkowskiej-Whiley oraz grupy języka francuskiego Pani Prof. Anny Wawrzyniak. 

W marcu uczniowie stworzyli filmiki w języku francuskim o tematyce ekologicznej. W ogólnoszkolnym losowaniu na najlepszy filmik zwyciężyła uczennica Inga Matalińska z klasy 3a. Jej praca pt. "Protegeons notre terre" zdobyła największą ilość głosów.

Poniżej link do zwycięskiej pracy:

 https://biteable.com/watch/leadership-skills-tips-copy-2735060/f4bacc0b19b23e35c30ccfe21178c2ca

 

Pozostałe filmiki można podziwiać pod linkami:

2. "Prendre soin de l'environnement"      Zuzanna Staroń kl.2B 

 https://biteable.com/watch/prendre-soin-de-lenvironnement-2738094 

3. "Notre environnement en danger"      Jadzia Waszak kl.2B 

 https://biteable.com/watch/business-ad-copy-2739255  

4. "Comment es-tu ecolo?"      Zosia Osińska kl.2C

https://biteable.com/watch/my-fabulous-video-2740080

5. "Ce qui nuit gravement a l'environnement"       Wiktor Szczerbicki Kl. 2 B gim 

https://biteable.com/watch/my-first-video-2739535/361182ae96628ea20c577457c586296a 

6. "Les gestes verts pour sauver notre terre"      Aleksandra Wielechowska kl. 2a 

https://biteable.com/watch/aleksandra-wie-2a-2741718 

Serdecznie gratuluję ciekawych pomysłów. 

Anna Wawrzyniak

nauczyciel języka francuskiego

Informacje o konkursach

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie ogłoszonym z okazji Dnia Języka Ojczystego. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

A oto zwycięzcy:

I miejsce Weronika Wójcik i Jan Zdunek 2d sp

II miejsce Andrzej Grzywacz 2a sp

III miejsce Emilia Gogacz 2c sp

Mamy nadzieję, że uczestnictwo w nim było dla Was okazją do inspirującej zabawy oraz motywacją do dbania o jakość języka codziennego.

Jury również nie wałkoniło się 

A pokłosiem jego obrad jest poniższy mem …

mem "ile razy mówiłam.. nie mów "Dokładnie"

...oraz limeryk czy może raczej fraszka

Razu pewnego pychą podszyty,

belfer wydumał wprost wyśmienity

konkurs, co budzi w uczniach strapienia

i uruchamia manię tropienia,

cudzych językowych wpadek.

Wnet niejeden zna przypadek,

braku dbałości o ojczysty

i źródła migren polonisty...

Projekty / Koła

plakat ukazuje dłoń sięgającą po jabłko

Mimo pandemii sztuka żyje. I to jest dobra wiadomość. Ale jest jeszcze lepsza. Trupa Teatralna Meandry zaprasza 20.03 (sobota) onilne o g.19.00 na spektakl "Adam i Ewa, czyli jak to rozwiązać". 
Wzięliśmy udział w Praskich Dniach Teatru zorganizowanych przez Radę i Zarząd Dzielnicy Praga-Północ.
Przegląd trwa od 8.03. Obejrzeć można różnorodne w formie i treści spektakle.
Zachęcamy i zapraszamy.
Meandry

link do spektakli: http://www.facebook.com/UrzadDzielnicyPragaPolnoc

praskie dni teatru

Informacje o konkursach

wieża Eiffla, łuk triumfalny i luwr

 

W dniu 10 marca odbył się konkurs online w aplikacji Kahoot na temat zabytków Paryża pt. Czy znasz Paryż? Pytania konkursowe zostały opracowane na podstawie prezentacji uczniów klas drugich pogimnazjalnych i przeznaczony był dla wszystkich grup języka francuskiego.
Oto wyniki konkursu:
I miejsce Stanisław Szelhaus z kl. 2Cgim
II miejsce Aleksandra Krasieńko z kl. 3D
III miejsce Piotr Wieczorek z kl. 3D

Serdecznie gratuluję zwycięzcom!
organizator konkursu j. francuskiego

Anna Wawrzyniak
Informacje o konkursach

plakat przedstawia kontury administracyjne prawobrzeżnej Warszawy

Wierząc w ogromny potencjał edukacyjny formuły debaty oksfordzkiej postanowiliśmy zorganizować pierwszy turniej przeznaczony dla szkół z całej prawobrzeżnej Warszawy.

Program Turnieju:

Sobota 24.04
XIX LO im. Powstańców Warszawy I skład - XIX LO im. Powstańców Warszawy II skład
teza: Władze Warszawy powinny dokończyć budowę praskiej części obwodnicy śródmiejskiej.
8:30 losowanie stron LINK
9:30 debata LINK
 
IV LO im. Mickiewicza I skład - VIII LO im. Władysława IV
teza: Władze Warszawy powinny aktywnie zabiegać o przyłączenie Ząbek do Warszawy.
11:00 losowanie stron LINK
12:00 debata LINK
 
IV LO im. Mickiewicza II skład - XLVII LO im. Wyspiańskiego
teza: Władze Warszawy powinny mieć swoją główną siedzibę w prawobrzeżnej części miasta.
13:30 losowanie stron LINK
14:30 debata LINK
 
Niedziela 25.04
I półfinał: Planowana trasa III linii metra jest optymalna dla mieszkańców Warszawy
8:30 losowanie stron LINK 
9:30 debata LINK
 
II półfinał: Gentryfikacja Pragi Północ przynosi więcej korzyści niż strat.
11:00 losowanie stron LINK
12:00 debata LINK
 
Finał: Prawy brzeg to gorsza część miasta.
13:30 losowanie stron LINK
14:30 debata LINK
 
16:00 podsumowanie turnieju LINK

 Serdecznie zapraszamy do obserwowania. 

Dyrekcja i nauczyciele

XIX LO im. Powstańców Warszawy w Warszawie

Regulamin

Formularz zgłoszeniowy

Karta sędziowska

Informacje o konkursach

dzienjezyka

W taką zimę lepiej nie ruszać się z mieszkania. Co robić w domu? Zaparzyć herbatę, najlepiej z imbirem i sokiem pomarańczowym, a następnie zasiąść przed kartką papieru lub ekranem komputera i uruchomić wyobraźnię….

Uwaga konkurs!

Chcemy zachęcić Was do dbania o jakość języka ojczystego . Rozbudzić w Was świadomość wagi kultury słowa i przekonać , że warto pracować nad estetyką słowa - zwłaszcza mówionego.

Możecie uczcić obchody Dnia Języka Ojczystego, tworząc oryginalny , nieszablonowy utwór lub pracę, np. na temat pożytków płynących z posługiwania się poprawną polszczyzną bądź trudności, na jakie natrafiacie na co dzień, albo savoire-vivre’u językowego

Forma : dowolna (zaskoczcie nas!)

literacka/ paraliteracka - może to być np. rymowanka, limeryk, wierszyk – łamaniec językowy

graficzna / mem, GIF, animacja itp.

audio w formie podcastu

Zasady:

nie tolerujemy jedynie wulgaryzmów i chwastów językowych oraz plagiatów! Liczymy na Waszą kreatywność, nie krępujemy Waszej wyobraźniJ

Terminy : prace przyjmujemy do 25 II (na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) ogłoszenie wyników nastąpi w pierwszym tygodniu marca

Zwycięzca zostanie wyłoniony na podstawie kreatywności, wartości estetycznej i merytorycznej zgłoszonej pracy, a także jej zgodności z treścią zadania konkursowego. Najlepsze prace zostaną opublikowane na stronie szkoły. Zwycięzcy przypadnie w udziale towarzyski splendor , podziw i uznanie oraz gra planszowa J

Gorąco zapraszamy !

Informacje o konkursach

lemoniada

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie czytelniczym LEMONIADA 2021, oraz konkursie LITERACKIM „LEM 2021” na opowiadanie inspirowane twórczością Lema .     

  Szczegóły na www.roklema.pl/wydarzenia

…Ogłasza się wszem i wobec, że w galaktyce zwanej Drogą Mleczną (kosmiczny GPS: Ramię Oriona, Bąbel Lokalny, gwiazda Słońce, planeta Ziemia) odbędzie się Konkurs ze znajomości dzieła „Niezwyciężony” autorstwa człowieka Stanisława Lema (określanego przez Ziemian jako Wielki Mędrzec i Wielki Pisarz)… W Konkursie może wziąć udział każda istota zamieszkująca Wszechświat, która spełni warunki niniejszego Regulaminu. Organizator dopuszcza uczestników z wszechświatów równoległych, lecz nie odpowiada za trudności związane z transportem. Organizator ostrzega (zwłaszcza Damy) przed relatywnie sporym, niestety, wzrostem masy, który towarzyszy podróżom z prędkościami przyświetlnymi – ale i podkreśla, że wtedy czas płynie wolniej, więc uroda pozostaje młodzieńcza!

Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema zapraszana na Konkurs ze znajomości dzieła „Niezwyciężony” autorstwa Stanisława Lema. Polecamy!

Debaty oksfordzkie

Nikt nie rodzi się mówcą i jak przekonuje jeden z autorów poniższych publikacji, naturalne zdolności nie wystarczą. Ważne jest przygotowanie merytoryczne, warsztat, nieustanne doskonalenie się. Z pomocą odpowiednich lektur poznacie narzędzia i możliwości, którymi dysponuje sztuka retoryki

NIE TYLKO DLA DEBATANTÓW!!!

SZTUKA PRZEMAWIANIA * RETORYKA * DEBATY

  1. Bogołębska B. i in., Retoryka i jej zastosowania.

  2. Buksak L., Szkoła mówców.

  3. Carnegie D., Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą.

  4. Carnegie D., Sztuka komunikacji w drodze do sukcesu.

  5. Cialdini R., Tak! 60 sekretów perswazji, sztuka przekonywania…

  6. Heigl P., 30 minut uczciwej dyskusji.

  7. Jobs S., Sztuka prezentacji: jak świetnie wypaść przed każdą publicznością.

  8. Kalka V. Elementarz wystąpień publicznych.

  9. Kammel T., Moc w gębie : jak gadać, żeby się dogadać.

  10. Marcjanik M., TED talks: jak przygotować wystąpienie publiczne.

  11. Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych.

  12. Rusinek M., Załazińska a., Jak się dogadać czyli retoryka codzienna.

  13. Rzędowscy M.K., Mówca doskonały, wystąpienia publiczne w praktyce.

 

JĘZYKOWA POPRAWNOŚĆ I SAVOIR-VIVRE * TECHNIKI KOMUNIKACJI I UCZENIA SIĘ

  1. Poprawnościowe ,dot. prawidłowej komunikacji i jej technik , technik skutecznego uczenia się

  2. Brown P.C., Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się.

  3. Burska K. (red.), Poprawność językowa w praktyce: zbiór ćwiczeń

  4. Do^bra* zmia^na* czyli jak się rządzi światem za pomocą słów., red. K. Kłosińska, M. Rusinek.

  5. Formy i normy czyli poprawna polszczyzna w praktyce ., red. K. Kłosińska

  6. Fry R., Jak się uczyć

  7. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności , red. P. Morreale

  8. Kotarski R., Włam się do mózgu.

  9. Marcjanik M., Słownik językowego savoir-vivre’u.

  10. Minge N., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej.

  11. Mówi się: porady językowe profesora Bralczyka.

  12. Pietroń K., Siła głosu: jak mówić żeby ludzie chcieli słuchać.

  13. Poprawnie po polsku: poradnik językowy PWN.

 

Zapraszamy do biblioteki szkolnej.

Debaty oksfordzkie

4 grudnia, w trakcie obchodów Święta Szkoły, odbyła się finałowa debata między klasą 3b i 3d. Debatanci zmierzyli się z tezą "Lepszy byłby świat unierwsalnych idei niż relatywnych wartości". Wygrała klasa 3d, która reprezentowała stronę propozycji. Serdecznie gratulujemy Finalistom!