Osiągnięcia

Z ogromną radością informujemy, że Barbara Binkowska z 3Esp i Dawid Przybylski z 3Dsp po zmaganiach finałowych zostali ostatecznie laureatami konkursu organizowanego przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i otrzymali indeksy na kierunek psychologia 🙂
Gratulujemy i zachęcamy wszystkich zainteresowanych wiedzą psychologiczną do udziału w przyszłorocznej edycji konkursu pod opieką prof. Andrzeja Jamiołkowskiego.
Informacje o konkursach

Logo światowego dnia książki

W sobotę 23 kwietnia przypada Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Jest organizowany od 1995 roku przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. To święto autorów, ilustratorów i wydawców książek oraz czytelników i czytelnictwa.

Data Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich – 23 kwietnia - została wybrana jako symboliczna dla literatury światowej. W tym dniu w 1616 roku zmarli – Miguel de Cervantes i William Szekspir.

Aby uczcić ten dzień, ogłaszamy konkurs

„Zostań bohaterem swojej lektury”

Zilustruj zdjęciem (z użyciem stroju, rekwizytu, charakteryzacji) osobowość bohatera swojej ulubionej bądź ostatnio przeczytanej książki. Dołącz cytat . Gotową pracę przynieś do biblioteki lub wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 15 maja . Najciekawsze, najbardziej kreatywne z nich nagrodzimy, a jakże, książkami! Dodatkowym wyróżnieniem będzie prezentacja w galerii na stronie internetowej szkoły. Do dzieła!

Regulamin konkursu

Debaty oksfordzkie

zdjęcie przedstawia debatantów wraz z opiekunem

21 kwietnia odbyła się runda finałowa II Praskiego Turnieju Debat Oksfordzkich organizowanego przez XIX LO im. Powstańców Warszawy w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych. Patronem turnieju była Młodzieżowa Rada Dzielnicy Praga - Południe m.st. Warszawy. Po zaciekłych debatach półfinałowych w debacie decydującej o zwycięstwie w turnieju spotkały się obie drużyny XIX LO. Wygrała drużyna w składzie: Jadwiga Waszak, Marta Łuczak, Marta Witkowska, Weronika Hupert, Zuzanna Kochańska i Wojciech Kotow. Drugie miejsce zajęła drużyna Adrianny Stępień, Celiny Glińskiej, Anny Rębacz, Martyny Sirockiej i Szymona Zakrzewskiego. Trzecie miejsce zajęła reprezentacja IV LO im. Adama Mickiewicza. 

Aktualności

Szanowni Państwo,

w związku z wprowadzeniem na całym terytorium Polski drugiego stopnia alarmowego BRAVO uprzejmie informuję, że wprowadzam zakaz wstępu osób postronnych na teren szkoły w dniach od 16 kwietnia do 15 maja 2022 r.
W związku z tym do budynku szkoły będą wpuszczane tylko te osoby, które wcześniej umówiły się telefonicznie w sekretariacie szkoły lub umówiły się z konkretnym nauczycielem.
Przypominam, że osoby z zewnątrz po wejściu do szkoły podają imię i nazwisko oraz cel wizyty a następnie oczekują na spotkanie w holu wejściowym szkoły do czasu przybycia nauczyciela lub pracownika sekretariatu.

Mariusz Łagocki

Debaty oksfordzkie

zdjęcia uczniów podczas debaty oksfordzkiej

12 kwietnia odbyła się pierwsza runda turnieju debat oksfordzkich PRAGA DEBATUJE! W debatach eliminacyjnych mierzyły się reprezentacje IV LO im. Adama Mickiewicza, VIII LO im. Władysława IV i XIX LO im. Powstańców Warszawy. Debaty oceniali sędziowie Fundacji Nowy Głos.

21 kwietnia odbędzie się runda finałowa. W tezach połfinałowych zmierzą się reprezentanci IV LO im. Adama Mickiewicza i XIX LO im. Powstańców Warszawy. Po południu rozegrana zostanie debata finałowa nad tezą: W Warszawie powinno się powołać stanowisko wiceprezydenta ds prawobrzeżnej części miasta. 

Projekt realizowany jest w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych. Patronatem turniej objęła Młodzieżowa Rada Dzielnicy Praga - Południe, której przedstawiciele przysłuchiwali się debatom eliminacyjnym.

Aktualności

W piątek 8 kwietnia 2022 r. grupa j. francuskiego z kl. 1a i 1e wraz z p. prof. Anną Wawrzyniak wybrała się do Instytutu Romanistyki na UW na wykład historyczny pt. Polsko-francuska gra o tron. Opowiedziano nam o związkach polsko-francuskich nawiązując do małżeństwa Ludwika XV z Marią Leszczyńską, o działaniach Stanisława Leszczyńskiego, o obecności Henryka Walezego.

Varsavianistyczna szkoła

zdjęcie pokazuje kartę pracy, mapę Koła oraz grupę uczniów

20 marca 2022 roku, klasa 1e wybrała się na cudowny spacer po Kole. (Koło to osiedle mieszkaniowe zlokalizowane w dzielnicy Wola, na obszarach MSI Koło i Ulrychów, położone pomiędzy Laskiem na Kole, al. Prymasa Tysiąclecia, Górczewską, Elekcyjną, Pustola oraz Krępowieckiego.).

Nasz spacer zaczęliśmy o godz. 11.00 w ustalonym miejscu zbiórki, gdzie spotkaliśmy się z naszym wychowawcą, Panem Wiesławem Włodarskim. Na początku dostaliśmy karty pracy, które rozwiązywaliśmy wspólnie w ciągu spaceru.

Jako pierwsze zobaczyliśmy osiedle Towarzystwa Osiedli Robotniczych przy ulicy Deotymy, które składa się z 20 identycznych domów. Kolejnym punktem naszego spaceru był blok przy ul. Sitnika 4, który odwiedził sam Pablo Picasso w 1948 r. Dowiedzieliśmy się, że na ścianie jednego z mieszkań namalował on wówczas syrenkę. Niestety oryginalna syrenka została zamalowana ale w późniejszym czasie została ona odtworzona. Mijaliśmy również najstarszy na Woli dom kultury, który obecnie nazywa się „Wolskie Centrum Kultury”. Zobaczyliśmy też piękny kościół św. Józefa Oblubieńca NMP, który jest otwarty przez całą dobę.

Naszym ulubionym punktem wycieczki okazał się bazar na Kole. Prawie nikt z nas nie wiedział o bazarze, który okazał się prawdziwą skarbnicą przeróżnych, ciekawych znalezisk. Można tam kupić prawie wszystko, od ogórków, przez filiżanki i obrazy, do jednego, pojedynczego wiosła lub suszarki do grzybów. Przedostatnim punktem wycieczki był Park im. Księcia Janusza, który jest wyjątkowy, ponieważ znaleźliśmy w nim pszczelą pasiekę. Na koniec zobaczyliśmy najstarsze osiedle na Kole, które powstało wiosną 1935 roku z inicjatywy Banku Gospodarstwa Krajowego. Po prawie dwóch godzinach spaceru, wróciliśmy do punktu wyjścia, bogatsi o nową wiedzę o części naszej stolicy. W kolejnych miesiącach i latach będziemy odwiedzać również inne dzielnice Warszawy ale nie tylko. Celem tego pomysłu jest to, abyśmy dowiedzieli się więcej o miejscach otaczających nas ale co najważniejsze, żebyśmy wspólnie razem miło spędzali czas na świeżym powietrzu.