Wycieczki

Wyjazd integracyjny do Rajgrodu

rajgród2019

W dniach 10 - 13.09.2019 r. odbył się wyjazd integracyjny klas pierwszych po gimnazjum. We wtorek rano uczniowie wraz z nauczycielami wyruszyli w kierunku Rajgrodu.
Pierwszego dnia odwiedziliśmy Biebrzański Park Narodowy - największy park narodowy w Polsce. Podczas warsztatów dowiedzieliśmy się m.in. jak powstaje torf i ile gatunków zwierząt występuje na terenach biebrzańskich bagien. Później udaliśmy się do Muzeum Wilka, gdzie mieliśmy możliwość poszerzyć swoją wiedzę na temat zachowań, zwyczajów i upodobań wilków.
Na środę zaplanowany był spływ kajakowy Czarną Hańczą, podczas którego mogliśmy podziwiać krajobrazy Suwalszczyzny. Po powrocie do ośrodka mieliśmy okazję do lepszego poznania się podczas zajęć integracyjnych.
Kolejnego dnia udaliśmy się do Sejn, gdzie wysłuchaliśmy wykładu na temat wielokulturowości ziemi sejneńskiej. Odwiedziliśmy Białą Synagogę oraz dworek znanego polskiego noblisty - Czesława Miłosza w Krasnogrudzie. Wieczorem wszyscy uczniowie uczestniczyli w ognisku, podczas którego musieli zaprezentować własną klasę. Była to wspaniała okazja do poznania kolegów i koleżanek z innych klas.
Ostatnim punktem naszej wycieczki był Tykocin. W tamtejszej synagodze odbyliśmy lekcję muzealną, dotyczącą kultury żydowskiej. Później wzięliśmy udział w grze terenowej, podczas której mieliśmy okazję do zwiedzenia miasteczka.
Do Warszawy wracaliśmy w wyśmienitych humorach. Myślę, że wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.