Debaty oksfordzkie

Nikt nie rodzi się mówcą i jak przekonuje jeden z autorów poniższych publikacji, naturalne zdolności nie wystarczą. Ważne jest przygotowanie merytoryczne, warsztat, nieustanne doskonalenie się. Z pomocą odpowiednich lektur poznacie narzędzia i możliwości, którymi dysponuje sztuka retoryki

NIE TYLKO DLA DEBATANTÓW!!!

SZTUKA PRZEMAWIANIA * RETORYKA * DEBATY

  1. Bogołębska B. i in., Retoryka i jej zastosowania.

  2. Buksak L., Szkoła mówców.

  3. Carnegie D., Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą.

  4. Carnegie D., Sztuka komunikacji w drodze do sukcesu.

  5. Cialdini R., Tak! 60 sekretów perswazji, sztuka przekonywania…

  6. Heigl P., 30 minut uczciwej dyskusji.

  7. Jobs S., Sztuka prezentacji: jak świetnie wypaść przed każdą publicznością.

  8. Kalka V. Elementarz wystąpień publicznych.

  9. Kammel T., Moc w gębie : jak gadać, żeby się dogadać.

  10. Marcjanik M., TED talks: jak przygotować wystąpienie publiczne.

  11. Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych.

  12. Rusinek M., Załazińska a., Jak się dogadać czyli retoryka codzienna.

  13. Rzędowscy M.K., Mówca doskonały, wystąpienia publiczne w praktyce.

 

JĘZYKOWA POPRAWNOŚĆ I SAVOIR-VIVRE * TECHNIKI KOMUNIKACJI I UCZENIA SIĘ

  1. Poprawnościowe ,dot. prawidłowej komunikacji i jej technik , technik skutecznego uczenia się

  2. Brown P.C., Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się.

  3. Burska K. (red.), Poprawność językowa w praktyce: zbiór ćwiczeń

  4. Do^bra* zmia^na* czyli jak się rządzi światem za pomocą słów., red. K. Kłosińska, M. Rusinek.

  5. Formy i normy czyli poprawna polszczyzna w praktyce ., red. K. Kłosińska

  6. Fry R., Jak się uczyć

  7. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności , red. P. Morreale

  8. Kotarski R., Włam się do mózgu.

  9. Marcjanik M., Słownik językowego savoir-vivre’u.

  10. Minge N., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej.

  11. Mówi się: porady językowe profesora Bralczyka.

  12. Pietroń K., Siła głosu: jak mówić żeby ludzie chcieli słuchać.

  13. Poprawnie po polsku: poradnik językowy PWN.

 

Zapraszamy do biblioteki szkolnej.

Debaty oksfordzkie

4 grudnia, w trakcie obchodów Święta Szkoły, odbyła się finałowa debata między klasą 3b i 3d. Debatanci zmierzyli się z tezą "Lepszy byłby świat unierwsalnych idei niż relatywnych wartości". Wygrała klasa 3d, która reprezentowała stronę propozycji. Serdecznie gratulujemy Finalistom!

Debaty oksfordzkie

119684090 345700209958056 4299367433484961190 n

16 września odbyła się ostatnia debata drugiej rundy ubiegłorocznej ligi debat oksfordzkich. Klasa 2Bg broniła tezy brzmiącej: „Państwo przyjmujące nie powinno wymagać od imigrantów asymilacji narodowej”. Po stronie opozycji wystąpiła drużyna z klasy 2Asp. Jednogłośną decyzją sędziów wygrała strona propozycji. Debata odbyła się bez udziału publiczności, ale była transmitowana do wszystkich zainteresowanych klas.

Po debacie odbyło się losowanie par oraz tez półfinałowych. W przedostatniej rundzie klasa 2Bsp spotka się na debacie wokół tezy „Czyny są ważniejsze niż słowa” z klasą 3B, a klasa 2Bg zmierzy się z klasą 3D w tezie brzmiącej: „Bezpieczeństwo jest ważniejsze od wolności”. Losowanie stron odbędzie się na 15 minut przed debatą. Faza półfinałowa odbędzie się po 10 października.

Debaty oksfordzkie

debaty2020

Szanowni Państwo,
I etap Szkolnej Ligi Debatanckiej dobiegł końca. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom. Jesteśmy pewni, że zdobyte doświadczenie przyda się w dalszych rozgrywkach. Mamy nadzieję, że debaty I etapu przekonały zarówno uczestników, jak i publiczność, że warto zgłębiać tajniki trudnej sztuki dyskusji. Szczególne gratulacje kierujemy do najlepszych mówców debat I etapu. Nagrody publiczności zdobyli:
Sebastian Lato (1a),
Adrianna Stępień (1b).
Damian Szostak (1c),
Maciej Binkowski (2d),
Marcin Dacewicz (3b),
Jan Mroczek (3c).

Debaty II etapu:
26 lutego - 1c/1b - Partie polityczne nie powinny być finansowane z budżetu państwa;

4 marca - 2b/1d - ONZ okazało się nieskuteczne jako narzędzie do zachowania pokoju na świecie;

11 marca - 1bg/1a - Państwo przyjmujące nie powinno wymagać od imigrantów asymilacji
narodowej;

18 marca - 3c/2d - Duże centra handlowe mają negatywny wpływ na lokalny rozwój gospodarczy.

Bezpośrednio po zakończeniu ostatniej debaty nastąpi losowanie tematów i klas, które zmierzą się w
debatach półfinałowych.

Wszystkie debaty II etapu będą się odbywać w środy na 7 godzinie lekcyjnej (godziny wychowawcze). Przypominamy, że 15 minut przed rozpoczęciem debat następuje losowanie stron, a każdy debatant (w ramach swojego czasu) może przyjąć 2 pytania od oponentów.

w imieniu organizatorów,
Katarzyna Wolska

Debaty oksfordzkie

debataii

28 listopada, w gościnnych progach liceum im. Władysława IV, odbyła się kolejna runda Warszawskiej Ligi Debat. Gospodarze bronili tezy „W 1947roku nie powinno się tworzyć państwa Izrael na terytorium Palestyny”. Jak podkreśliło jury w podsumowaniu - drużyny były dobrze przygotowane a poziom debaty niezwykle wyrównany . To jednak drużynie XIX LO (w składzie : Julia Zdziech, Maciej Binkowski, Mikołaj Knaś i Jakub Piątek) udało się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę! Gratulujemy!

Debaty oksfordzkie

wld1

21 października 2019 odbyły się pierwsze debaty w ramach Warszawskiej Ligi Debat w budynku XIV LO im. Staszica. Nasza reprezentacja w składzie Maciej Binkowski, Magdalena Hirsch, Jakub Piątek oraz Mikołaj Knaś stanowili opozycję dla zespołu LO STO im. Jana Nowaka – Jeziorańskiego, który bronił tezy „Całość budżetu Warszawy, z pominięciem kosztów utrzymania obecnie istniejących instytucji i infrastruktury, powinna być wydawana w postaci budżetu partycypacyjnego.” Nasza reprezentacja jednogłośnym werdyktem sędziów wygrała debatę. Gratulujemy życząc sukcesów w kolejnych rundach.