Aktualności z biblioteki

czytam lema

Jeden z najwybitniejszych polskich prozaików, najszerzej tłumaczony polski autor, został uhonorowany ustawą Sejmu RP ustanawiającą rok 2021 Rokiem Lema.

Zachęcamy do uwzględnienia któregoś z jego dzieł w swoich planach czytelniczych na rok 2021. Jeśli do tej pory omijaliście jego książki, to może być doskonała okazja by dać im szansę. A jeśli znacie je dobrze - dajcie znać która jest Waszą ulubioną i którą ewentualnie polecalibyście osobom zaczynającym przygodę z autorem Solaris.

Debaty oksfordzkie

Nikt nie rodzi się mówcą i jak przekonuje jeden z autorów poniższych publikacji, naturalne zdolności nie wystarczą. Ważne jest przygotowanie merytoryczne, warsztat, nieustanne doskonalenie się. Z pomocą odpowiednich lektur poznacie narzędzia i możliwości, którymi dysponuje sztuka retoryki

NIE TYLKO DLA DEBATANTÓW!!!

SZTUKA PRZEMAWIANIA * RETORYKA * DEBATY

  1. Bogołębska B. i in., Retoryka i jej zastosowania.

  2. Buksak L., Szkoła mówców.

  3. Carnegie D., Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą.

  4. Carnegie D., Sztuka komunikacji w drodze do sukcesu.

  5. Cialdini R., Tak! 60 sekretów perswazji, sztuka przekonywania…

  6. Heigl P., 30 minut uczciwej dyskusji.

  7. Jobs S., Sztuka prezentacji: jak świetnie wypaść przed każdą publicznością.

  8. Kalka V. Elementarz wystąpień publicznych.

  9. Kammel T., Moc w gębie : jak gadać, żeby się dogadać.

  10. Marcjanik M., TED talks: jak przygotować wystąpienie publiczne.

  11. Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych.

  12. Rusinek M., Załazińska a., Jak się dogadać czyli retoryka codzienna.

  13. Rzędowscy M.K., Mówca doskonały, wystąpienia publiczne w praktyce.

 

JĘZYKOWA POPRAWNOŚĆ I SAVOIR-VIVRE * TECHNIKI KOMUNIKACJI I UCZENIA SIĘ

  1. Poprawnościowe ,dot. prawidłowej komunikacji i jej technik , technik skutecznego uczenia się

  2. Brown P.C., Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się.

  3. Burska K. (red.), Poprawność językowa w praktyce: zbiór ćwiczeń

  4. Do^bra* zmia^na* czyli jak się rządzi światem za pomocą słów., red. K. Kłosińska, M. Rusinek.

  5. Formy i normy czyli poprawna polszczyzna w praktyce ., red. K. Kłosińska

  6. Fry R., Jak się uczyć

  7. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności , red. P. Morreale

  8. Kotarski R., Włam się do mózgu.

  9. Marcjanik M., Słownik językowego savoir-vivre’u.

  10. Minge N., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej.

  11. Mówi się: porady językowe profesora Bralczyka.

  12. Pietroń K., Siła głosu: jak mówić żeby ludzie chcieli słuchać.

  13. Poprawnie po polsku: poradnik językowy PWN.

 

Zapraszamy do biblioteki szkolnej.

Debaty oksfordzkie

4 grudnia, w trakcie obchodów Święta Szkoły, odbyła się finałowa debata między klasą 3b i 3d. Debatanci zmierzyli się z tezą "Lepszy byłby świat unierwsalnych idei niż relatywnych wartości". Wygrała klasa 3d, która reprezentowała stronę propozycji. Serdecznie gratulujemy Finalistom!

Aktualności

wystawanaszkole11 grudnia odbyła się prezentacja wystawy "Edukacja na Kamionku", która zawisła na ogrodzeniu naszej Szkoły i sąsiadującej Szkoły Podstawowej nr 60. Wystawa została przygotowana przez Fundację Sceny Lubelska 30/32 dzięki zaangażowaniu pani Róży Karweckiej i pana Dariusza Kunowskiego. W najbliższych dniach wystawę będzie można zobaczyć w różnych punktach Kamionka. Mamy nadzieję zagościć wystawę na dłużej po zakończeniu projektu.

Aktualności

Tegoroczne Święto szkoły z całą pewnością zapisze się w historii. Po raz pierwszy odbyło się ono w formule online. 
Po przemówieniu pana dyrektora Mariusza Łagockiego uczniowie klasy 2Ag przedstawili historię szkoły. 
Następnie odczytane zostały listy od naszych Patronów, którzy w tym roku wyjątkowo nie mogli spotkać się z uczniami. 
Klasy pierwsze zaprezentowały klasowe motta. 
Klasa 2Bsp przygotowała dla uczniów klas pierwszych specjalny film powitalny, który udało się nakręcić jeszcze przed zamknięciem szkoły. 
Na koniec usłyszeliśmy piosenkę "Happy" Pharrella Williamsa w wykonaniu naszych uczennic.
Po zakończeniu części oficjalnej mieliśmy przyjemność wysłuchania dwóch debat oksfordzkich. Najpierw klasa 3B i 3D mierzyła się w finale szkolnej ligi debatanckiej z tezą „Lepszy byłby świat uniwersalnych idei niż relatywnych wartości”. Wygrała klasa 3D, która przekonała jurorów do świata uniwersalnych idei. Po krótkiej przerwie klasa 1C i 1D debatowała nad tezą „Powstanie Warszawskie – warto było walczyć” w ramach finału corocznego konkursu klas pierwszych o Powstaniu Warszawskim. Również tym razem wygrała strona propozycji reprezentowana przez klasę 1D. 
Następnie uczniowie ze szkolnego koła PCK przedstawili prezentację dotyczącą historii i idei podejmowanych działań.
Mimo warunków, w jakich przyszło nam pracować, nie zabrakło także części rozrywkowej! Klasa 2Esp, odpowiedzialna za jej przygotowanie, ustaliła formę interpretacji piosenek (teledysków) w wersji elektronicznej dla klas drugich. Zadaniem klas trzecich było przygotowanie kronik klasowych w wersji online. 
Uczniowie stanęli na wysokości zadania! 
Drugoklasiści przedstawili swoje teledyski do znanych piosenek, które wylosowali miesiąc wcześniej.
 
klasa 2Ag – ,,Wehikuł czasu” zespołu „Dżem”;
klasa 2Bg – ,,Nie ma fal” Dawida Podsiadło;
klasa 2Cg – ,,Mniej niż zero” zespołu „Lady Pank”;
klasa 2Dg – „Zawsze tam, gdzie ty” zespołu „Lady Pank”;
klasa 2Asp – ,,Szklana pogoda” zespołu „Lombard”;
klasa 2Bsp – ,,Mój jest ten kawałek podłogi” zespołu „Mr. Zoob”;
klasa 2Csp – „Dni, których nie znamy” Marka Grechuty;
klasa 2Dsp – ,,Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło;
klasa 2Esp – ,,Pomaluj mój świat” zespołu „2 plus 1”.
 
Ze względu na wyrównany poziom prac konkurs podzielono na dwie kategorie – klasy po gimnazjum i po podstawówce. W pierwszej kategorii werdyktem jury wygrała klasa 2Ag, natomiast w drugiej klasa 2Esp. Nagrodę publiczności przyznano klasie 2Dsp. 
Później przyszedł czas na kroniki online klas trzecich, w których uczniowie opowiedzieli o swoim trzyletnim pobycie w szkole. W kronikach wystąpili uczniowie uczęszczający do poszczególnych klas oraz uczący w nich nauczyciele; kroniki utrwaliły także wiele ciekawych i poruszających wydarzeń!
Szczególną kreatywnością i oryginalnością wykazała się klasa 3C, która wygrała zarówno zdaniem jury, jak i publiczności. Teledyski i kroniki można obejrzeć w aplikacji Teams, w grupie „XIX LO – cała szkoła” w folderze „Święto szkoły”. 
Aktualności

Szanowni Państwo,

zapraszamy na zebranie z rodzicami 9 grudnia o godzinie 18.00 związane z wystawieniem propozycji ocen śródrocznych. Spotkanie odbędzie się w aplikacji Teams. Prosimy zalogować się z kont swoich dzieci, w ten sposób będziecie Państwo mogli zarówno uczestniczyć w zebraniach klasowych jak i połączyć się z poszczególnymi nauczycielami w razie takiej konieczności. 

Osiągnięcia

sapereausowww 02

Niezmiernie miło nam poinformować, że uczeń klasy 3a Marek Morawski otrzymał stypendium m.st. Warszawy SAPERE AUSO za wybitne osiągnięcia naukowe. Serdecznie gratulujemy!