Informacje o konkursach

Szanowni Państwo,

Centrum Języka i Kultury Chińskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych (roczniki: 1999 lub młodsze) z całej Polski do udziału w ósmej edycji konkursu „Chiny od Konfucjusza do Jackie Chana”.

Najważniejszym celem konkursu „Chiny od Konfucjusza do Jackie Chana” jest rozwijanie zainteresowania chińską historią i kulturą wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Główną nagrodą w konkursie dla 3 osób z największą ilością punktów jest uczestnictwo w wakacyjnym tygodniowym obozie językowym w Chinach wraz z przelotem. Nagrodami dodatkowymi dla finalistów oraz przygotowujących ich nauczycieli są roczne i semestralne kursy języka chińskiego w Instytucie Konfucjusza w Krakowie.

Konkurs „Chiny od Konfucjusza do Jackie Chana” wzorem lat poprzednich będzie się składał z 2 etapów: w pierwszej części uczniowie napiszą test, składający się z 50 pytań. W drugim etapie dziesięcioro uczestników, którzy osiągną najwyższe wyniki na teście, będzie omawiało po 2 pytania.

Konkurs odbędzie się 2 grudnia 2017 roku w siedzibie Instytutu Konfucjusza w Krakowie, ul. Radziwiłłowska 4.

Zgłoszenia można nadsyłać do 22 listopada 2017 roku.

Formularz zgłoszeniowy, regulamin konkursu oraz lista zagadnień do części ustnej znajdują się w załącznikach. Są także dostępne na stronie internetowej Instytutu Konfucjusza pod adresem:

http://www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/konkursy/konkurs-dla-licealistow 

Poniżej lista materiałów, które pomogą uczniom w przygotowaniu się do konkursu:

1. Patricia Buckley Ebrey - „Historia Chin”;
2. W. Scott Morton, Charlton M. Lewis - „Chiny. Historia i kultura”;
3. „Historia Chińczyków”. Pomocnik historyczny Polityki, wydanie specjalne 9/2012;

Uczniów obowiązuje także znajomość geografii Chin oraz znajomość bieżących zagadnień dotyczących Chin.

Informacje o konkursach

Dnia 6 listopada, w bibliotece szkolnej odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski poświęcony poezji Bolesława Leśmiana. Pierwsze miejsce zdobył Filip Walicki z klasy IB, drugie miejsce - Sylwia Bakuła z klasy IA. Trzeciego miejsca nie przyznano. Pragniemy podkreślić, że laureaci konkursu byli bardzo dobrze przygotowani, zaprezentowali piękne, przemyślane i pełne osobistej refleksji interpretacje utworów poety.

Informacje o konkursach

 

laureaci klasa 1b 20171004 1923706918

Dnia 2 października 2017 roku w XIX LO im. Powstańców Warszawy odbył się konkurs klas I, polegający na multimedialnym przedstawieniu przez uczniów dowolnie wybranego miejsca związanego z Powstaniem Warszawskim. Pracę klas oceniało jury, w skład którego wchodzili m.in. dyrektor szkoły p. Anna Piekarska, nauczyciele historii – p. prof. Justyna Pełka i p. prof. Michał Mazański, Krzysztof Chlebowski i Jan Steć z klasy IIB oraz gość honorowy, syn założycielki szkoły, były powstaniec i harcerz p. Tadeusz Jarosz (przewodniczący jury).  
    O godzinie 11:00 klasy I zgromadziły się w sali gimnastycznej. Wszystkich uczestników - powitali prowadzący - uczniowie klasy II B - zeszłoroczni zwycięzcy tegoż konkursu. Spotkanie rozpoczęło się od pokazu filmu ubiegłorocznych oraz przemówienia powstańca p. Tadeusza Jarosza. Opowiadał on o swoich przeżyciach związanych z tamtymi wydarzeniami. 
    Konkurs rozpoczęła klasa I A. Opisała ona w dość ciekawy sposób wydarzenia związane ze Starym Miastem. I B rewelacyjnie przedstawiła swoją prezentację związaną z rzezią Woli, I C pokazała, co miało miejsce w tamtych czasach na Placu Powstańców Warszawy; I D przedstawiła walkę powstańców przy Reducie PWPW, natomiast I E zaprezentowała wydarzenia związane ze zdobywaniem gmachu PASTY. 
    Jury stanęło przed trudnym wyborem - wybraniem najlepszej spośród prezentacji.
Ostatecznie ogłosiło następujący werdykt: 
- I miejsce - klasa I B - prezentacja do pobrania
- II miejsce - klasa I E
- III miejsce - klasa I C

Prezentacja klasy  I D do pobrania

Informacje o konkursach

imag0799

Szanowni Państwo,
niezmiernie miło nam przedstawić wyniki gry miejskiej po warszawskiej Pradze, która to gra odbyła się 27 kwietnia bieżącego roku. Wzięło w niej udział 139 uczniów klas pierwszych XIX LO (29 grup) i 12 uczniów IV LO (3 grupy). Rywalizacja polegała na dotarciu do kilku punktów, z różnych powodów reprezentatywnych dla Pragi, wypełnieniu głównej i dodatkowych kart pracy, zrobieniu zdjęć oraz zwiedzeniu Muzeum Warszawskiej Pragi, gdzie poszczególne grupy oddawały ćwiczenia.
Za całość można było uzyskać 152 punkty.
PIERWSZE MIEJSCE, z wynikiem 134 punktów, zdobyła grupa nr 3 (klasa IF), w składzie: Emilia Deflińska, Julia Janiszewska, Marcelina Kurek,, Małgorzata Owsianko, Ewa Ziętek.
DRUGIE MIEJSCE, ze 133 punktami, przypadło grupie nr 24 (klasa IC), czyli: Weronice Bocianowskiej, Annie Galas, Justynie Niedostatkiewicz, Magdalenie Sadowskiej, Katarzynie Zajkowskiej.
TRZECIE MIEJSCE i 130,5 punktu uzyskała grupa nr 8 (klasa IE), którą tworzyli: Sylwia Białek, Małgorzata James, Natasza Korzeniewska, Natalia Ostrowska, Antoni Staniszewski.
Znajdującym się na podium serdecznie gratulujemy! :)
Chciałybyśmy jednak pochwalić również pozostałych uczestników gry, którzy wypełnili całe karty pracy. Doceniamy wszystkich Państwa za: wytrwałość, zaangażowanie, wszechstronność i kreatywność, gdyż wyzwaniem była nie tylko liczba zadań, ale i ich różnorodność. 
Wręczenie nagród odbędzie się w dniu zakończenia roku szkolnego.

Przy tej okazji składamy gorące podziękowania wszystkim Państwu Nauczycielom, którzy czuwali nad przebiegiem gry w poszczególnych punktach dzielnicy - Państwu Profesorom: Danieli Dębskiej, Renacie Kubickiej, Dorocie Waś, Izabeli Wieraszce, Michałowi Kiellerowi i Pawłowi Zielińskiemu. Księdzu Tomaszowi Kalinowskiemu dziękujemy za gościnę w progach kościoła parafii Bożego Ciała na Kamionku.
Serdecznie dziękujemy także uczniom klas: II B i II C za nieocenioną pracę organizacyjną.
Nasza wdzięczność jest wprost proporcjonalna do siły padającego tego dnia w Warszawie deszczu :)
Mamy nadzieję, że udział w grze przyczynił się do poszerzenia wiedzy na temat zabytków, historii i osobliwości warszawskiej Pragi.
W tym sensie zwycięzcami są wszyscy uczniowie! Jeszcze raz gratulujemy ciekawości świata :)

Informacje o konkursach

Jesteśmy dumni z osiągnięcia Marysi Dydycz z klasy IIc, uczennicy Pani Katarzyny Wolskiej.
Marysia przeszła do 3 etapu konkursu (czyli finału, do którego zakwalifikowali się autorzy najlepszych 12 prac badawczych) "Arctic Competition" organizowanego w ramach międzynarodowego projektu EDU-ARCTIC. Program obejmuje Europę i USA. koordynator całości: Instytut Geofizyki PAN + 6 partnerów z innych państw.dyplom marysi